Według danych firmy analitycznej IDC, w Polsce w 2009 roku spadła sprzedaż drukarek różnego rodzaju. Mowa o zmniejszeniu zainteresowania o 1/3. Dlaczego klienci nie kupują tych urządzeń? Nie potrzebują, a może po prostu stare są tak dobrze zrobione, że się nie psują? A jak coś dobrze pracuje, to po co wymieniać?
IDC porównuje spadek sprzedaży
drukarek to komputerów. W tym ostatnim segmencie zainteresowanie spadło o 20 proc.
Analitycy z IDC piszą również, że największy spadek sprzedaży odnotowano w segmencie jednofunkcyjnych laserowych drukarek monochromatycznych. Z kolei największym zainteresowaniem cieszyły się urządzenia wielofunkcyjne, które drukują w kolorze.
Mimo, że sprzedaż
drukarek wielofunkcyjnych spadła o 1/5 to jednak właśnie te narzędzia cieszą się największą sprzedażą.
Natomiast z roku na roku spada zainteresowanie zwykłymi drukarkami jednofunkcyjnym. Ich sprzedaż spadła aż o 1/3.
Ogółem, według danych IDC, klienci w 2009 roku kupili 1,3 mln sztuk drukarek.