Według ankiety przeprowadzonej na zlecenie HP i związanej z kampanią ,,LaserJet Pays You Back" wynika, że kwiaty doniczkowe mogą mieć większy wpływ na jakość pracy niż lokalizacja biura w pobliżu restauracji czy sklepów.
Takie badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy
HP w regionie EMEA i opublikowane przez Printing & Imaging Group (IPG) HP. W raporcie można przeczytać, że po przeanalizowaniu wypowiedzi pracowników mniejszych i średnich firm, to obecność kwiatów i roślin w biurze poprawia indywidualną wydajność 55 proc. respondentów. W przypadku lokalizacji biura i bliskości sklepów oraz restauracji wskaźniki te wynoszą odpowiednio 38 proc i 34 proc.
Badanie jest powiązane z kampanią reklamową ,,LaserJet Pays You Back", która ma podkreślić wartość, jaką od 25 lat wnoszą
drukarki laserowe HP dla małych i średnich firm.
Dla ciekawostek dodam, że 74 proc. menadżerów lubi pić poranną kawę, która nastraja ich pozytywnie, a 64 proc. woli lunch z kolegami. Wartości te, w przypadku osób na stanowiskach innych niż menedżerskie, wynoszą 64 proc. i 40 proc. Wniosek z badania jest jeszcze taki, że ogólnie lunch z kolegami z pracy podnosi wydajność o 60 proc. a samotny posiłek jedynie 20 proc.
Trzeba przyznać, że firma HP bardzo umiejętnie prowadzi kampanie reklamową. Nie jest nic powiedziane wprost, ale takimi badaniami zwiększa zaufanie i wiarygodność marki.